Κυριακή 31 Μαΐου 2009

Μια ευχάριστη έκπληξη

Πόσα άλογα χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να κινείται χωρίς πρόβλημα στο οδικό δίκτυο της χώρας μας; Για ένα μικρομεσαίο/μεσαίο, τα 150 άλογα είναι μια χαρά για τους περισσότερους. Ούτε η δύναμη που θα τρομάξει τον αδαή με σπιναρίσματα ούτε η δύναμη που θα δυσκολέψει πολλά προσπεράσματα και κυρίως εισόδους σε εθνικές οδούς και δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.

Αν έχουμε 80 άλογα σε ένα αυτοκίνητο 1200 κιλών, τι πρέπει να κάνουμε όμως; Το χαρακίρι είναι κοντά. Ford Focus II 1.400 κυβικών σε κίνηση στην πόλη, σε ταξίδι με επαρχιακούς δρόμους και ταξίδι αυτοκινητόδρομου. Πόσο άσχημα μπορεί να είναι;

Στην κίνηση στην πόλη, η μικρή ιπποδύναμη δεν φάνηκε, ακόμα και όταν φορτώθηκε με 5 άτομα σε ανηφορική διαδρομή. Ελαφρώς νωθρό σε δύσκολες ανηφόρες, αλλά κανένα πρόβλημα γενικότερα. Λόγω καλού πλαισίου-ανάρτησης-κύλισης, ο οδηγός δεν έχει κάποιο λόγο να αφήσει το πόδι από το γκάζι και η επιτάχυνση είναι ομαλή. Βέβαια, οι ταχύτητες στην πόλη είναι χαμηλές, αλλά το Focus δεν δείχνει τα κιλά του. Check λοιπόν.

Το κλασσικό ταξίδι προς χωριουδάκια, παραλίες κλπ. αναγκάζει το Focus να κινείται με 110-120 km/h και λίγο χαμηλότερα στα 70-80 km/h. Εδώ οι κεκτημένες πάλι σβήνουν την έλλειψη δύναμης, τουλάχιστον στην φυσιολογική οδήγηση. Και οι κεκτημένες στο Focus είναι πολύ εύκολο να διατηρηθούν χάρη στο συμπαγές αμάξωμα, στην καλή ηχομόνωση αλλά και στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά.

focus

Τι γίνεται στα περισσότερα km/h όμως; Βασικό στοιχείο είναι ότι τα “περισσότερα” δεν είναι και τόσα πολλά στην πραγματικότητα, αφού η τελική ταχύτητα είναι μόλις 164 km/h. Ωστόσο, αν και με αρκετά μακρύ για το λόγο ισχύος/βάρους κιβώτιο (120 km/h στις 3.500 στροφές, δηλ. 34,2 km/h για κάθε 1000 στροφές) το αυτοκίνητο “πιάνει” πολύ εύκολα τα 120-130 km/h, ενώ αφού ο αυτοκινητόδρομος το επιτρέπει, τα 150 km/h διατηρούνται με ευκολία. Μπορεί οι υψηλές ρεπρίζ να είναι αργές, ωστόσο δεν πιστεύει κάποιος ότι η τελική του βρίσκεται τόσο κοντά.

Από κατανάλωση, η συνεχής πίεση δείχνει νούμερα κοντά στο 8,4 lt/100km για ταξίδι ελάχιστα πιο ψηλά από τα όρια, αλλά χωρίς ιδιαίτερα οικονομική οδήγηση και με αρκετά χιλιόμετρα εντός Αθήνας. Με αυστηρούς όρους ταξιδίου και χωρίς μερικές ολιγόλεπτες στάσεις, τα 7 lt/100km είναι ίσως πολλά και επιδέχονται ακόμα περισσότερη μείωση. Το μακρύ κιβώτιο έχει και την κατανάλωση και τον θόρυβο μάλλον με το μέρος του. Προφανώς, βοηθάει πολύ το ότι στις νόμιμες ταχύτητες, ο κινητήρας περιστρέφεται στον ιδανικό ρυθμό. Ψηλότερα, το αυτοκίνητο αγκομαχάει και δείχνει πώς το 1.6 Ti-VCT με τα 115 άλογα στον τροχό ήταν η ιδανική (αν και αρκετά ακριβότερη) αγορά.

Από πού ξεκίνησαμε; Τα πολλά άλογα, αν είναι κάποιος συνειδητοποιημένος για το τι οδηγεί, δεν είναι τόσο απαραίτητα. Το Focus είχε την στιβαρότητα, την ευκολία οδήγησης, την απόλαυση (τιμόνι και ανάρτηση είναι εξαιρετικά, χωρίς κανενός είδους θετική προδιάθεση) και τους χώρους για να κάνει μερικές διαδρομές πολύ μικρές και εύκολες. Ίσως ο οδηγός νιώσει ότι οδηγάει και με σπορ ρυθμούς, αφού ό μεγάλος όγκος του κρύβεται και αισθάνεται ότι οδηγάει κάτι μικρό και έτοιμο ανά πάσα στιγμή να στρίψει.

Υπάρχει ένα πρόβλημα: Δεν το φόρτωσε κάποια οικογένεια με άτομα, νεύρα και αποσκευές. Εκεί τα 150 άλογα χρειάζονται και η οδική συμπεριφορά δεν θα βοηθούσε στην προσπέραση των τυπικών εκδρομέων του Σαββατοκύριακου με νταλίκες…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου