Δευτέρα 8 Ιουνίου 2009

Οι Ιππότες της Αριστερής Λωρίδας

Μερικές φορές, η απλή λογική ξεψυχάει υπέρ Πίστεως και Πατρίδας. Κάποιες φορές, όμως, πέφτει ηρωικά υπέρ της Αριστερής Λωρίδας. Το κίνημα αυτό νομιμοποιεί την κατάληψη της γρήγορης λωρίδας από την είσοδο στην Εθνική Οδό μέχρι την ώρα της εξόδου.

Κατ’ αρχάς, ο ΚΟΚ λέει ότι κατά την κίνησή μας με οποιαδήποτε ταχύτητα πρέπει να χρησιμοποιούμε τη δεξιότερη ελεύθερα λωρίδα. Πράγμα που σημαίνει ότι ακόμα και με 130, κινούμαστε δεξιά και μόνο αν υπάρχει όχημα μπροστά μας αλλάζουμε λωρίδα και προσπερνάμε. Το καταπληκτικό αποτέλεσμα είναι η “γρήγορη” λωρίδα, δηλαδή η αριστερή ή ακόμα και η μεσαία καμιά φορά, να είναι ελεύθερη για κάποιον που πρέπει να περάσει με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Το ότι κινείται κάποιος με 150km/h και συναντάει συνέχεια αυτοκίνητα στη μεσαία, τα οποία πρέπει να προσπεράσει, δεν είναι δικαιολογία για την κατάληψη της αριστερής. Αν μάθουμε να κινούμαστε στη μεσαία και στη δεξιά, η αριστερή θα είναι πάντα ελεύθερη για προσπεράσεις, οπότε…κανένα πρόβλημα! Αν όμως η αριστερή είναι πηγμένη με τους “γρήγορους” των 150km/h, κάποια στιγμή αυτοί θα εμποδίζουν τον “πολύ γρήγορο” των 180km/h και όλοι μαζί μπορεί να κολλήσουν πίσω από κάποιον “αργό” των 120km/h. Και φυσικά, μεσαία και δεξιά λωρίδα θα είναι κατά κανόνα ελεύθερες για να κινείται κάποιος άνετος και ωραίος.

Η δεξιά λωρίδα είναι συνήθως κατεστραμμένη από τα φρεναρίσματα και το βάρος των φορτηγών. Δεν είναι παντού όμως έτσι ή τουλάχιστον και η αριστερή δεν είναι σε καλύτερη μοίρα, καθώς αν κάποιος έχει φαρδύ πέλμα και αντίληψη, εύκολα βλέπει ότι η αριστερή συνήθως έχει περισσότερες πιθανότητες για την τρομακτική υδρολίσθηση. Και στο κάτω κάτω, πάντα υπάρχει η μεσαία, η οποία συνήθως είναι καλοδιατηρημένη, αφού δεν μαζεύει νερά, δεν κάνει κοιλιά, δεν έχει ακραία φρεναρίσματα κ.ο.κ.

Στις ΕΟ με δύο λωρίδες, τα πράγματα είναι καλύτερα για κάποιον περίεργο λόγο. Ίσως θα έπρεπε να υπάρχουν περισσότερες πινακίδες σαν αυτή στην βόρεια είσοδο της Λάρισας, που προτρέπει τους οδηγούς να κινούνται δεξιά και να χρησιμοποιούν την αριστερή μόνο για προσπέραση.

Το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στην Ελλάδα, ακόμα και στο Top Gear έχει σχολιαστεί το θέμα ότι εκεί η δεξιά λωρίδα φρακάρει και οι πιο αργές μεσαία και αριστερή είναι ελεύθερες. Το ότι οι Ευρωπαίοι είναι γενικά πιο πειθαρχημένοι ισχύει, αλλά κυρίως λόγω της καλύτερης αστυνόμευσης. Ωστόσο, είναι γελοίο θέαμα, σε δρόμους όπως η ΕΟ στην Πιερία, να βλέπεις 5 αυτοκίνητα στο δρόμο και τα 4 από αυτά να κάνουν τρενάκι με ελάχιστες αποστάσεις στα αριστερά, τη στιγμή που όλος ο υπόλοιπος (καλός) δρόμος είναι απόλυτα ελεύθερος.

leftlane

Αυτό που αδυνατούν να αντιληφθούν οι Ιππότες της Αριστερής Λωρίδας, είναι ότι και οι ίδιοι δεν διαφέρουν σε τίποτα από τον αργό χελώνα οδηγό μπροστά τους που “ο ηλίθιος πάει με 130 μόνο”. Δεν καταλαβαίνουν ότι αυτοί, με την εμμονή τους στα αριστερά είναι μέρος του προβλήματος και όχι της λύσης. Μέχρι να ξυπνήσουν, εσείς παραμείνετε άνετοι και ωραίοι στα δεξιά, μακριά από τις αποστάσεις προφυλακτήρα, μακριά από το άγχος της προσπέρασης, μακριά από παίξιμο φώτων και γιατί όχι μακριά από ατυχήματα. Και ας κουνάει πού και πού.

2 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το γεγονός αυτό συμβαίνει και σε δρόμους χαρακτηρισμένους ως μη αυτοκινητόδρομοι.
    Ιδίως δε όταν πέφτει και η ηλίθια παράμετρος "φωτεινός σηματοδότης" τότε το χαζολόγημα στην αριστερή λωρίδα είναι πλέον πάγιο και ο καθένας πάει με όποια ταχύτητα γουστάρει αδιαφορώντας για τον άλλον χρήστη της οδού.
    Η έννοια της αριστερής λωρίδας είναι ακριβώς μία εκ των παραμέτρων της εν γένει αδιαφορίας του Έλληνα για τον συνάνθρωπό του.
    Διότι, πολύ απλά, νομίζει ότι είναι μόνος του στην χώρα αυτή και πρέπει να συμπεριφέρεται όπως γουστάρει "χέζοντας" τα δικαιώματα του συμπολίτη του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή