Πέμπτη 12 Μαρτίου 2009

Μα, γιατί;;;;;


Με την ανακοίνωση του φατσολιφτ της Octavia 5, το αυτοκινητιστικό κοινό έμελε να πάθει μεγάλο σοκ... Ακολουθώντας την μόδα αναβίωσης παλιών μοντέλων, η Skoda αποφάσισε να κάνει μια κίνηση-ματ και να τοποθετήσει τον αειθαλή MPi κινητήρα των 1,4 λίτρων και 80 ατίθασων αλογων. Οι μνήμες φυσικά του Golf 1050 ήταν τόσο θετικές, που η Τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία θέλησε να τις ισχυροποιήσει για την επόμενη 10ετία.

Με όπλο του την υπερτετράγωνη αρχιτεκτονική του, το συγκεκριμένο μοτέρ είναι τυπικό παράδειγμα τοποθέτησης ενός καλού συνόλου σε γενικές γραμμές, σε εντελώς λάθος αμάξωμα. Μπορεί ο κινητήρας αυτός όταν κινεί ένα ελαφρύ αυτοκίνητο πόλης να είναι ιδανικός για τις συνθήκες αυτές, μπορεί τα 80 άλογά του και τα 13,4 κιλά ροπής να φαίνονται υπεραρκετά για ένα αυτοκίνητο των 1000 κιλών, αλλά σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο το οποίο φορτωμένο μπορεί ανετότατα να φτάσει τον 1,5 τόνο καταντάει απλά δολοφονικό.

Η αυτοκίνηση υποτίθεται ότι προχωράει, όμως κάτι τέτοια παραδείγματα αυτοκινήτων είναι απλά λείψανα του παρελθόντος. Μαγκιά μιας εταιρείας είναι να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με ικανές επιδόσεις για την χρήση για την οποία προορίζεται, όχι να παρουσιάζει φτηνές entry level εκδόσεις για λόγους προσέλκυσης πελατίας. Στην προκειμένη περίπτωση, με τα 15 χιλιάρικα που κοστίζει η συγκεκριμένη έκδοση, θα έπρεπε κάποιος να παίρνει το turbo με τα 122 άλογα και την τουρμποροπή. Τότε ναι, θα λέγαμε "μπράβο Skoda", τώρα ρωτάμε μόνο "Μα γιατί;;;"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου