Κυριακή 1 Μαρτίου 2009

Πού πήγαν τα προσιτά coupe;

Ανέκαθεν τα coupe αυτοκίνητα είχαν έναν πιο glam και εργένικο αέρα. Στις περισσότερες περιπτώσεις ήταν δίπορτες εκδοχές των συμβατικών 4θυρων και 5θυρων αυτοκινήτων. Οι διαφορές τους; Λιγότερος χώρος για τους πίσω, περισσότερα άλογα – όχι πάντα – , πιο σπορ αναρτήσεις και φαρδύτερα λάστιχα. Η τιμή συνήθως υψηλότερη, περισσότερο για να δικαιολογεί ότι coupe μπορεί να έχει μόνο ο “έχει τον τρόπο του” εργένης.

Τα προσιτά Coupe ήταν από Ευρώπη το VW Scirocco, το Renault Fuego και η Alfa Romeo Sprint, το Fiat X1/9. Λίγο αργότερα, προστέθηκαν το Opel Calibra και το VW Corrado. Οι Ιάπωνες, με τα αμερικάνικα γονίδια, όπου τα 2πορτα ευδοκιμούν και ας μην ξεφεύγουν πολύ σε ικανότητες, ήταν πιο μερακλήδες. Γενιές και γενιές Corolla Coupe (Sprinter, Levin κλπ.), Sunny Coupe (100NX, B12 και κάτι Sentra), Honda CR-X, Mazda MX-3, Mitsubishi Eclipse, Subaru XT, Celica, Prelude, MX-6 και Silvia έβγαζαν νέα μοντέλα στην παραγωγή. Ώσπου, σαν συνεννοημένες, σίγησαν.

Toyota Celica 1991

Μόνη σταθερή αξία το Hyundai Coupe. Τόσα χρόνια, στο πλάι του νέου που δεν θέλει το κλασικό 3θυρο για να δείξει ότι ΔΕΝ έχει οικογένεια. Και τώρα, και αυτό έγινε μεγαλοcoupe με κινητήρα 3.7 λίτρων.

Μερικές εταιρίες προσπάθησαν να τα επαναφέρουν, όπως η Ford και η Opel με τα αιλουροειδή τους Puma και Tigra. Μικρά σε μέγεθος, με πολύ ιδιαίτερη σχεδίαση, μικρούς γενικά κινητήρες και τουλάχιστον στο Puma, οδική συμπεριφορά που να δικαιολογεί την ιστορία. Άλλες πάλι προσπάθησαν να διαφοροποιήσουν την 3θυρη έκδοση και να την ονομάσουν coupe, όπως το Megane I, η Xsara και η C4 αργότερα.

Τα πράγματα έδειξαν να χειροτερεύουν με την έλευση των Coupe Cabrio. Δεν είναι το ίδιο σε καμιά περίπτωση, και ας δείχνουν πιο ολοκληρωμένα…Ούτε η εμμονή με τα ακριβά GT τύπου Peugeot 406, 407, Renault Laguna και οι διάφορες BMW 3, CLK είναι ακριβώς η απάντηση, γιατί εμπεριέχεται η λέξη “προσιτό”.

Έφταιγαν οι ρύποι για τα εξαφανισμένα Coupe όπως προσπαθούν να δικαιολογήσουν; Το Group VW (VW, Audi, Seat, Skoda) για πολύ καιρό δεν είχε ούτε ένα coupe στην παραγωγή, αλλά οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες στα hatchback και στα sedan τους έδιναν και έπαιρναν. Αν δεν μπορεί η Seat να έχει ένα προσιτό coupe που να δικαιολογεί το auto emocion –γιατί emocion και αν παράγει ένα ωραίο sport coupe- τότε ποιος μπορεί; Η Toyota ένιωσε τόσες τύψεις για την Celica που την έκοψε από την παραγωγή, όμως δεν πιστεύω ότι τα Avensis και RAV-4 είναι τόσο πιο οικολογικά…

Σηματοδοτείται επιστροφή με το Scirocco, το Megane III Coupe και ελπίζω να ακολουθήσουν και άλλα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν λυσσάξει να προσφέρουν 15 διαφορετικά μεγέθη πολυμορφικών και αυτοκινήτων πόλης και έχουν ξεχάσει την ράτσα που βελτιώνει το είδος. Αν όχι αυτό, τουλάχιστον την κατηγορία που μπορεί να κάνει την αυτοκίνηση ξανά όνειρο και τέχνη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου