Πέμπτη 26 Μαρτίου 2009

Αδιέξοδο;

Όταν κάποιος θέλει να επιλέξει ένα "ταξιδιάρικο" αυτοκίνητο οι επιλογές που έρχονται στο μυαλό του ανθρώπου που έχει αναλάβει εργολαβικά να προτείνει αμάξια στους φίλους του είναι συγκεκριμένες... Συνήθως ικανοποιεί συγκεκριμένα κριτήρια: μεγάλοι χώροι, ικανοποιητικός χώρος αποσκευών, μαλακή ανάρτηση, ροπάτος κινητήρας, άνετα καθίσματα, εργονομικό σαλόνι και διάφορα gadget για να απασχολείται ο οδηγός ενώ διασχίζει την Σιβηρία.

Για παράδειγμα, η Citroen C5 πληροί αρκετά από τα προαναφερθέντα κριτήρια: χώροι, πολύ άνετα καθίσματα (ειδικά στις πλούσιες εκδόσεις), υδροπνευματική ανάρτηση. Στο θέμα του μοτέρ μας τα χαλάει λίγο, αλλά κανείς δεν είναι τέλειος. Είναι γεγονός όμως πως σε πολλούς, είναι το πρώτο αμάξι που έρχεται στο μυαλό όταν κάποιος ζητάει άνετο αυτοκίνητο.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us



Στο σημείο αυτό ας θέσουμε τον προβληματισμό μας: είθισται να προτείνονται αυτοκίνητα της μεσαίας κατηγορίας, κάτι που σημαίνει τεράστιο (πλέον) μήκος: 4,78 μέτρα η C5, 4,77 το Passat κ.ο.κ. Βλέπετε, τα μεγάλα μεταξόνια, οι σπηλαιώδεις χώροι αποσκευών και η πρόβλεψη για τα μεγάλα μοτέρ των ακριβών εκδόσεων έχουν το τίμημά τους. Ο όγκος αυτός όμως έχει αρκετά μειονεκτήματα: καταρχήν τίθεται θέμα ευελιξίας στην πόλη, άρα ο κάτοχος θα πρέπει να έχει και 2ο αυτοκίνητο για την χρήση αυτήν. Έπειτα, τόσο μεγάλα αμαξώματα έχουν σεβαστό βάρος (στην περιοχή του 1,5 τόνου), άρα θέλουν και μεγάλους κινητήρες για να κινηθούν ικανοποιητικά κάτω από όλες τις συνθήκες. Επόμενο είναι λοιπόν και η κατανάλωση να παίρνει την ανιούσα.

Μπορούμε παρ' όλα αυτά να αποδεχτούμε τα όποια μειονεκτήματα, γιατί κάποιος οικογενειάρχης μπορεί όντως να χρειάζεται τους χώρους αυτούς. Τι υπάρχει όμως για την περίπτωση κάποιου ο οποίος δεν είναι οικογενειάρχης, δεν έχει σκυλιά, γατιά και παπαγάλους, αλλά θέλει να μετακινείται ΑΝΕΤΑ λόγω δουλειάς παραδείγματος χάριν. Η λογική πρόταση εξαντλείται σε ένα τουρμπάτο supermini ας πούμε. Δεν υπάρχει όμως κάποιο το οποίο να είναι αποκλειστικά σχεδιασμένο με την σκέψη των ταξιδιών. Τα περισσότερα supermini προσπαθούν να συγκεράσουν διαφορετικές απαιτήσεις και κατηγορίες: "σχετικά" μικρό μήκος για χρήση εντός των αστικών περιοχών, αλλά και ψευτοσπορ οδηγική συμπεριφορά όσα έχουν δυνατά μοτέρ. Για κανένα δε, δε μπορεί κανείς να πει πως έχει καθίσματα με σκοπό την κάλυψη αποστάσεων χωρίς ο οδηγός να πιάνεται μετά από ώρα. Άλλα λοιπόν στοχεύουν στην όσο το δυνατόν οικονομικότερη μετακίνηση (Toyota Yaris 1,33), άλλα στην πλήρη εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου (Honda Jazz) ή σε αυτόν που θέλει ένα κατ' επίφαση sport αυτοκίνητο με πολλά καλούδια στον εξοπλισμό (Peugeot 207 GT). Κανένα όμως από αυτά δεν είναι στοχευμένο όπως η C5 που αναφέραμε προηγουμένως.

Συμπέρασμα και παρότρυνση για τους marketeers: βγάλτε ένα αυτοκίνητο κάτω των 4 μέτρων, με άνετη (=υδροπνευματική κατά προτίμηση) ανάρτηση, λογικές διαστάσεις τροχών και όχι 17 ίντσες ζάντας με 45αρι ελαστικό, ένα μικρό turbo μοτέρ βενζίνης (ή και ντίζελ, δεν θα τα χαλάσουμε εδώ) και όμορφο εσωτερικό με καθίσματα-πολυθρόνες. Λέτε η αναμενόμενη DS3 να κάνει την έκπληξη;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου